Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Η τιμή προς την Παναγία Αληθινή συζήτηση Ορθοδόξου και Ρωσσελιστή





Σε ένα Ρωσσελιστικό φόρουμ



Ένα μέλος τής ΟΟΔΕ, ο Νίκος, πρώην μέλος Ρωσσελιστικής ομάδας, είχε γράψει πριν από καιρό, μια σειρά μηνυμάτων σε ένα Ρωσσελιστικό φόρουμ. Ένα απ' αυτά τα μηνύματα, αφορούσε την τιμή τών Χριστιανών προς την Παναγία. Φυσικά οι ιδιοκτήτες τού φόρουμ, φρόντισαν να εξαφανίσουν την απάντηση τού συνεργάτη μας και έτσι σκεφτήκαμε να δημοσιεύσουμε ένα απόσπασμα από το συγκεκριμένο μήνυμα στον ιστότοπο τής ΟΟΔΕ.

Διορθώσαμε μόνο κάποια ορθογραφικά λάθη που εντοπίσαμε, και σβήσαμε το όνομα τού Ρωσσελιστή φίλου μας. Έτσι μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά την επιχειρηματολογία, με την ένταση που διακρίνει ένα φόρουμ.

Στην παρακάτω επιχειρηματολογία, με κόκκινο θα διαβάσετε τα επιχειρήματα τού Ρωσσελιστή (που είναι ακριβώς τα ίδια που θα έλεγε κάθε Προτεστάντης), και με μαύρο τα επιχειρήματα τού συνεργάτη μας. Κάποιες έντονες εκφράσεις και από τις δύο πλευρές, δικαιολογούνται από τη ζωντανή συζήτηση ενός φόρουμ, με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε κανείς από τους δύο να θίξει τον άλλον, παρά αποτελούσαν "ρητορική" τακτική.

Την επιχειρηματολογία αυτή δημοσιεύουμε ως απάντηση σε όποιον κατηγορεί ψευδώς την Εκκλησία, ότι θεοποιεί την Παναγία.



Ρωσσελιστής:

Όταν οι «ιερείς» και οι «ψάλτες» κραυγάζουν τα λόγια της ορθόδοξης «ψαλμωδίας»… «Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς»; Έρχεσαι εσύ και η «ομάδα δογματικής έρευνας» να μας πείσετε ότι «ποτέ δεν Θεοποιήσαμε την Παναγία» και ότι «ποτέ δεν υπήρξε σκεπτικό για "θεανθρώπινο έμβρυο"». Νίκο για σε παρακαλώ, δεν μασάμε χαρούπια, ήμαστε νοήμονες και ελεύθεροι άνθρωποι και πάνω από όλα δεν μπορούμε να μην αντιδρούμε σε κοροϊδίες.


Ερωτήσεις:

1. Αν όπως λες «Ποτέ δεν θεοποιήσαμε την Παναγία» γιατί στον «ψαλμό» της ζητάτε να σας σώσει; Όταν η Αγία Γραφή ξεκάθαρά και απλά διατυπώνει για τον Ιησού Χριστό ότι: «δεν υπάρχει δι' ουδενός άλλου η σωτηρία διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, δια του οποίου πρέπει να σωθώμεν;»

Ορθόδοξος:

Αν σε ενοχλούν τα λόγια της Ορθόδοξης ψαλμωδίας ότι η Θεοτόκος «σώζει», πρέπει να σε ενοχλούν και τα λόγια του αποστόλου Παύλου, ότι και ο ίδιος ο απόστολος «σώζει». Δες για παράδειγμα, το εδάφιο: Ρωμαίους 11/ια΄ 14: «ει πως παραζηλώσω μου την σάρκα, και σώσω τινάς εξ αυτών». Ή το: Α΄ Κορινθίους 9/θ΄ 22: «εγενόμην τοις ασθενέσιν ως ασθενής ίνα τους ασθενείς κερδήσω τοις πάσιν γέγονα τα πάντα ίνα πάντως τινάς σώσω».

Αν λοιπόν εμείς οι Ορθόδοξοι θεωρούμε την Παναγία Θεό επειδή «σώζει», ομοίως και ο Παύλος θεωρούσε τον εαυτό του Θεό επειδή λέει ότι ήθελε να «σώσει» κάποιους. Δεν σου δείξανε τα εδάφια αυτά οι ασεβείς σου δάσκαλοι;

Αν πάλι μου πεις ότι ο Παύλος μιλάει για «σχετική σωτηρία», ομοίως και εμείς για σχετική σωτηρία μιλάμε στην Εκκλησία. Να μετράς λοιπόν με τα ίδια μέτρα. Όχι όσα (νομίζεις ότι) σε συμφέρουν με άλλα μέτρα και άλλα σταθμά, από εκείνα που δεν σε συμφέρουν.



Ρωσσελιστής:

Όταν ο Θεός και ο Ιησούς Χριστός πουθενά μέσα στην βίβλο δεν αποκαλείται «Υπεράγιος» παρά μόνο «Άγιος» - στο Α Πέτρου 1: 16 διαβάζουμε: «διότι είναι γεγραμμένον, "Άγιοι γίνεσθε, διότι εγώ είμαι άγιος."» επίσης και στα: (Μαρκ 1:24), (Α Πέτ. 1:15), (Αποκ. 3: 7, 4:8,). Γιατί εσείς αναβιβάζετε με τον βλάστημο αυτό τίτλο «Υπεραγία» την Ευλογημένη αδελφή Μαρία, πάνω και από αυτόν τον «αίτιο των πάντων» τον «Δημιουργό του Σύμπαντος» τον «Μόνο Αληθινό Θεό»;

Ορθόδοξος:

Εμείς φίλε μου δεν κάναμε τίποτα περισσότερο από αυτό που κάνει και η Αγία Γραφή η ίδια! Για παράδειγμα, στα εδάφια: Έξοδος 29/κθ΄ 37, 30/λ΄ 28-29, 34-36, Λευϊτικό 2/β΄ 3, Ιεζεκιήλ 48/μη΄ 12 κλπ, αναφέρουν ως: «αγιότατα» (υπερθετικός βαθμός!!!) τα σκεύη του ναού ακόμα και τη γη! Πολύ βλάσφημος ο Μωυσής! Να θεωρεί τα σκεύη αγιότερα από τον Θεό!

Και ενώ ο Θεός είναι κατά την Αγία Γραφή «αγαθός» και μάλιστα κατά τα λόγια του Κυρίου Ιησού: «ουδείς αγαθός ει μη είς ο Θεός» (Ματθ. 19/ιθ΄ 17, Μάρκος 10/ι΄ 18), ο ευαγγελιστής Λουκάς, κάνει την (κατά τη γνώμη σου βλασφημία), να αποκαλέσει τον Θεόφιλο «κράτιστο» (Λουκάς 1/α΄ 3), που είναι ο υπερθετικός βαθμός του «αγαθού»!!! («αγαθός, κρείττων, κράτιστος» ή «αγαθός, αγαθότερος, αγαθότατος» στην απλή). Και ενώ κατά τα λόγια του Χριστού δεν πρέπει ούτε καν να λέμε «αγαθό» κάποιον, ο Λουκάς τολμάει να λέει τον Θεόφιλο «κράτιστο», δηλαδή πιο αγαθότερο και από το Θεό!!! Χώρια που την ίδια βλασφημία κάνει και ο Παύλος για έναν ηγεμόνα, τον Φήστο! (Πράξεις 26/κς΄ 25).

Δεν σου τα δείξανε τα εδάφια αυτά οι βλάσφημοι δάσκαλοί σου; Γιατί λέγοντας βλασφήμους τους Χριστιανούς που αποκαλούμε τη μητέρα του Κυρίου: «Παναγία», λένε ταυτόχρονα βλάσφημη και την ίδια την Αγία Γραφή, που κάνει το ίδιο ακριβώς.

Μα, θα μου πεις, «τα σκεύη ήταν αγιότατα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα σκεύη», και «ο Φήστος και ο Θεόφιλος ήταν αγαθότατοι σε σύγκριση με άλλους ανθρώπους». Ομοίως λοιπόν, μέτρα με το ίδιο μέτρο, και δες ότι και την Παναγία λέμε «παναγία», σε σύγκριση με τους άλλους αγίους, και όχι με τον Θεό! Και αν εξ’ αυτού εξακολουθείς να θεωρείς την Παναγία θεά, τότε πες Θεό και τον Θεόφιλο, και τον Φήστο.

Λογικέψου! Δες σε τι ολισθηρό δρόμο σε φέρνει η άρνηση της αληθείας!



Ρωσσελιστής:

(αλλά πλήθος των ερευνών αποδεικνύουνε ότι αυτή που εσείς λατρεύετε δεν είναι η ταπεινή αδελφή Μαρία αλλά «Η μεγάλη Μητέρα των Θεών» Κυβέλη, πού εισχώρησε στον ψεύτο – χριστιανισμό κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους !)

Ορθόδοξος:

Αυτό που λες δεν αποδεικνύει τίποτα. Η δήλωσή σου αυτή δεν αποτελεί απόδειξη. Αν θέλεις να είσαι συνεπής, απόδειξέ το, και μην προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις εκ του μη όντος!



Ρωσσελιστής:

Κάντε τώρα έναν κόπο, πηγαίνετε στην ορθόδοξη Βιβλιοθήκη σας για να πάρετε το «Μικρό Ευχολόγιο»… αυτό, πιστεύω, να το έχετε και να γνωρίζετε για τους βλάστημους Τίτλους που περιέχει.

Ορθόδοξος:

Μα δεν καταλαβαίνεις στα παρακάτω, ότι όσα λέγονται, λέγονται με σχετική έννοια ως προς τους άλλους ανθρώπους, και όχι ως προς τον Θεό; Επιμένεις να διαστρέφεις τις έννοιες;

Ρωσσελιστής:

Γυρίστε στην σελίδα 11. αναφερόμενο στην αδελφή Μαρία λέει: Χαίρε Κόσμου ιλαστήριον παρθένε.. (σελ. 512)

Ορθόδοξος:

Δεν ήταν η Παναγία που γέννησε τον Χριστό, ο οποίος υπήρξε: «ιλασμός» των αμαρτιών μας; «και αυτός ιλασμός εστιν περί τών αμαρτιών ημών ου περί τών ημετέρων δε μόνον αλλά και περί όλου τού κόσμου»

Και εφ’ όσον ο Χριστός είναι ο «ιλασμός», η «μήτρα» η οποία τον γέννησε δεν είναι «ιλαστήριον»; (Α΄ Ιωάννου 2/β΄ 2). Απλή λογική, και απλά Ελληνικά! Εκτός αν αρνείσαι ότι ο Χριστός είναι ο «ιλασμός».



Ρωσσελιστής:

… η μετάγουσα εκ θανάτου πάντας προς ζωήν τους υμνούντας σε …(σελ 36)…

Ορθόδοξος:

Δεν είναι αυτό ταυτόσημο, με τα λόγια του Παύλου που είπαμε παραπάνω, ότι ήθελε να «σώσει» άλλους; Γιατί δηλαδή κατά τη γνώμη σου η Παναγία δεν μπορεί ενώ ο Παύλος μπορούσε; Γιατί η μεταγωγή από το θάνατο προς τη ζωή, είναι η «σωτηρία». Και ποιος υπηρέτησε περισσότερο τη σωτηρία των ανθρώπων; Ο Παύλος ή η Παναγία που γέννησε το Χριστό; Ή μήπως μισείς τη ζωή και δεν την υμνείς, και κατηγορείς την υμνολογία που την τιμά;



Ρωσσελιστής:

Τας ασθενείας της ψυχής ιατρεύεις, και σαρκός τας οδύνας Παρθένε (σελ. 28)…

Ορθόδοξος:

Ε, εσύ δεν καταλαβαίνεις τίποτα! Δηλαδή, πρέπει να κατηγορήσουμε και τη Γραφή, επειδή αναφέρει ότι οι απόστολοι θεράπευαν ασθενείς!!! (ή μήπως δεν το ξέρεις και αυτό;) Κατά τη γνώμη σου λοιπόν, ενώ οι απόστολοι ήταν ικανοί να θεραπεύσουν, το να θεραπεύει η Παναγία είναι βλασφημία! Φίλε, είσαι ή παράλογος, ή βλάσφημος!

Μήπως δεν διάβασες στη γραφή, ότι ακόμα και το σουδάριο του αποστόλου Παύλου θεράπευε; (Πράξεις, 19/ιθ΄, 11-12) Ή μήπως έχεις φτάσει σε τέτοια άκρα βλασφημίας, που θεωρείς την Παναγία κατώτερη και από ένα ρούχο του Παύλου;



Ρωσσελιστής:

Θεογεννήτορ Παρθένε…τα πάντα γαρ δύνασαι (παντοδύναμη).. (σελ. 38)…

Ορθόδοξος:

Ομοίως: «πάντα ισχύω εν τω ενδυναμούντι με Χριστώ». (Φιλιππισίους 4/δ΄ 13). ΒΛΑΣΦΗΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΕ ΠΑΥΛΕ! Γιατί λες τόσο κακά πράγματα; Δεν ξέρεις Παύλε, ότι τέτοια λόγια είναι βλάσφημα, και τα λένε μόνο οι βλάσφημοι Ορθόδοξοι; Γιατί Παύλε λερώνεις την Αγία Γραφή με λόγια που δεν αρέσουν στους Ρωσελιστές;

Και γιατί «κόβεις» τη συνέχεια; «ως δυνατόν εν ισχύι τον Χριστόν κυήσασα» Μήπως δεν τα αναφέρεις για να διαστρεβλώσεις το νόημα; Δεν λέει: «ως δυνατόν εν ισχύι τον Χριστόν κυήσασα»; (επειδή γέννησες τον παντοδύναμο Χριστό). Δεν είναι λοιπόν αιτία της δύναμής της αυτής ο Χριστός, και όχι η υποτιθέμενη «θεοποίηση» για την οποία μας κατηγορείς; Δεν ντρέπεσαι στ’ αλήθεια να διαστρέφεις το νόημα;

Ή μήπως σε πειράζει το Θεογεννήτωρ; Δεν είναι σαφές στον Ιωάννη 1/α΄ περί του Χριστού, ότι: «και Θεός ην ο Λόγος»; Και δεν δέχεσαι ότι η Μαρία γέννησε τον Χριστό; Έχουμε λοιπόν:

Χριστός = Θεός.

Μαρία = Μητέρα Χριστού

Άρα: Μαρία = Θεογεννήτορ!!!

Απλή λογική φίλε μου! Αν δεν σου αρέσει, γράψε μια δική σου Αγία Γραφή, στα μέτρα σου!

Και δεν λέει ότι το έμβρυο δεν ήταν ανθρώπινο! Αυτό το λες εσύ. Θεανθρώπινη ήταν η υπόσταση του Χριστού, όχι η ανθρώπινη φύση του. Το έμβρυο Ιησούς ήταν ανθρώπινο ΑΛΛΑ ήταν και ενωμένο εξ άκρας συλλήψεως με την Θεότητα.



Ρωσσελιστής:

Ίλεως γένου μοι τω ταπεινώ, ότι πλήν σου άλλην ού γινώσκω καταφυγήν, ο έν εν αμαρτίας παντοιαις πεπλησμένος με μόνη. Χριστιανών η ελπίς… μόνην βλέπουσαν… (σελ518 Μ. Ωρολ.)…

Ορθόδοξος:

Ας σου θυμίσω λοιπόν μερικά απλά πραγματάκια, που η προκατάληψη δεν σε αφήνει να θυμάσαι:

Όταν ο Κύριος πήγε με τη μητέρα του στο γάμο της Κανά και τέλειωσε το κρασί, η Παναγία του είπε: «τέλειωσε το κρασί! Κάνε κάτι!». Εκείνος της είπε: «Τι είναι ανάμεσά μας γυναίκα; Δεν ήρθε ακόμα η ώρα μου». Ωραία ως εδώ έτσι; Ως εδώ βολεύει τις απόψεις σου. Τι έγινε όμως παρακάτω;

Αν και ο Χριστός δήλωσε ότι «δεν ήταν ακόμα η ώρα του», και δεν είχε σκοπό «να κάνει κάτι», αν και υπονόησε ότι ως Θεός δεν ήταν θέλημά του να υπακούσει στην ανθρώπινη μητέρα Του για κάποιο θαύμα, τι έκανε;

ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΥΠΑΚΟΥΣΕ! ΕΚΑΝΕ ΘΑΥΜΑ! ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΡΑΣΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΚΟΜΑ Η ΩΡΑ ΤΟΥ! ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΤΗΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΞΕΚΟΨΕΙ!

Γνωρίζεις φίλε μου πολλούς ανθρώπους να έπεισαν το Θεό να κάνει κάτι που δεν ήθελε;

Γι’ αυτό λέμε για την Παναγία: «πλήν σου άλλην ού γινώσκω καταφυγήν, ο έν αμαρτίας παντοίαις πεπλησμένος με μόνη. Χριστιανών η ελπίς… μόνην βλέπουσαν…» Σε ποιον άλλον άγιο άνθρωπο μπορούμε να στραφούμε εκτός από αυτήν, που να μπορεί να πείσει το Θεό να ξεχάσει τις αμαρτίες μας; Μόνο αυτή έχει τέτοιο θάρρος και επιρροή προς τον βασιλιά του σύμπαντος. Μόνο η βασιλομήτωρ, η… αδελφή Μαρία!



Ρωσσελιστής:

Νεκροί δια σου ζωοποιούνται… (σελ 10)

Ορθόδοξος:

Γιατί δεν το γράφεις ολόκληρο; Τι φοβάσαι; Αμέσως μετά εξηγεί ο υμνογράφος τι εννοεί. Γράφει αμέσως μετά: «…ζωήν γαρ την ενυπόστατον εκύησας». Άρα, ο λόγος για τον οποίον το λέει αυτό, είναι επειδή η Παναγία εκυοφόρησε το Χριστό, την «ανάσταση και τη ζωή».

Κατά τη γνώμη σου δεν μεσολάβησε η Παναγία στη γέννηση του Κυρίου που ζωοποίησε τους νεκρούς; Τι σημαίνει το «δια»; Δεν σημαίνει ότι η Παναγία υπήρξε «εργαλείο» στα χέρια του Θεού προς το σκοπό της ενανθρώπισης του Χριστού; Χωρίς την ενανθρώπιση θα γεννιόταν ο Χριστός; Χωρίς την Παναγία θα ζωοποιούνταν οι νεκροί;



Ρωσσελιστής:

Λυτρωσέ με του πυρός του αιωνίου και βασάνων των αποκείμεμενων μοι Θεογεννήτορ… σύ γαρ η σωτηρία του γένους των χριστιανων… (29 σελ)

Ορθόδοξος:

Ομοίως με τα παραπάνω. Όπως ο Παύλος «έσωζε» και λύτρωνε έτσι τους ανθρώπους εκ του αιωνίου πυρός, έτσι και η Παναγία. Η οποία είναι επιπλέον και η «σωτηρία του γένους των Χριστιανών», καθώς είναι αυτή που έδωσε σάρκα στον Χριστό, που τους έσωσε. Η λειτουργία της όπως παρατηρείς είναι έμμεση, και πάντοτε σε συνάφεια με το Χριστό. Ποτέ δεν σώζει από μόνη της ανεξάρτητα. Γιατί «τα πάντα δύναται δια του ενδυναμούντος την Χριστού» όπως ο Παύλος που το έλεγε αυτό.



Ρωσσελιστής:

… ελέου πηγη του κόσμου καταφύγιον, εκτενώς βοώμεν σοι θεοτόκε Δέσποινα, πρόφθασον και εκ κινδύνων λύτρωσε ημάς, η μόνη ταχέως προστατεύουσα…

Ορθόδοξος:

Υπάρχει άραγε άλλος άγιος, με τόση εξουσία, που να τον αγαπάει τόσο ο Χριστός, όσο τη μητέρα Του; Δεν είναι αυτή του η αγάπη τόση, που να φροντίζει πρώτα για τις δικές της προσευχές υπέρ ημών; Αν έχεις αμφιβολία, ίσως δεν αγαπάς τη μάνα σου.

Απόσπασμα από το «Συνοδικό της Ορθοδοξίας» 7ης Οικουμενικής Συνόδου:

«Οι προφήται ως είδον, οι απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι διδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, η οικουμένη ως συμπεφρόνηκεν, η χάρις ως έλαμψεν, η αλήθεια ως αποδέδεικται, το ψεύδος ως απαλήλαται, η σοφία ως επαρρησιάσατο, ο Χριστός ως εβράβευσεν, ούτω φρονούμεν, ούτω λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν: Χριστόν τον αληθινόν Θεόν ημών, και τους αυτού αγίους εν λόγοις τιμώντες, εν συγγραφές, εν νοήμασιν, εν θυσίαις, εν ναοίς, εν εικονίσμασι, τον μεν ως Θεόν και Δεσπότην προσκυνούντες και σέβοντες, τους δε δια τον κοινόν Δεσπότην ως αυτού γνησίους θεράποντας, τιμώντες και την κατά σχέσιν προσκύνησιν απονέμοντες.

Κείμενο Ν. Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου