Ω
αγνή κόρη• αμόλυντη Παρθένε• πανέμορφη νεάνιδα• δόξα των γυναικών•
στολίδι των θυγατέρων. Ω μητέρα αγία Παρθένε, συ που είσαι ευλογημένη
από όλες τις γυναίκες• δοξασμένη με την αγνότητα και την παρθενία• η
κατάργηση της κατάρας του Αδάμ• η εξόφληση του χρέους της Εύας• η
καθαρότατη προσφορά του Άβελ• η άκακη θυσία των πρωτοτόκων• ο στολισμός
του Σηθ. Εσύ θα κρατήσεις στην κοιλιά σου τον Υιόν του Θεού και θα τον
γεννήσεις χωρίς πόνους. Είσαι η αδιάψευστη ελπίδα στον Θεό του Ενώς του
υιού του Κάϊν• η ευαρέστηση του Ενώχ, απογόνου του Αδάμ, και η μεταφορά
του στην αιώνια ζωή• η κιβωτός του Νώε και η συμφιλίωση προς τον Θεόν
κατά τη δεύτερη δημιουργία των ανθρώπων μετά τον κατακλυσμό• η φωτεινή
δόξα της βασιλείας και ιερατείας του Μελχισεδέκ• η βεβαιότητα του Αβραάμ
και η υπακοή του στην υπόσχεση της τεκνογονίας• η νέα θυσία του Ισαάκ
και η λογική προσφορά. Συ είσαι η σκάλα που είδε ο Ιακώβ• συ είσαι το
μέγιστο αντίτυπο των δώδεκα φυλών του Ισραήλ• συ κατάγεσαι από το γένος
της φυλής του Ιούδα• συ είσαι άχραντε η σωφροσύνη του Ιωσήφ και η
καθαίρεση της αιγυπτίας γυναίκας, που συμβολίζει τη συναγωγή των
Ιουδαίων• συ είσαι η περίληψη της υπομονής του Ιώβ στους πειρασμούς και ο
διπλασιασμός των υπαρχόντων του• συ είσαι το θεόσδοτο βιβλίο του
νομοθέτη Μωυσή στο οποίο γράφτηκε σε πλάκες χαραγμένες με το χέρι του
Θεού το μυστήριο της αναδημιουργίας, με το οποίο ο νέος Ισραήλ δηλ. η
Εκκλησία θα ελευθερωθεί από τη δουλεία των νοητών Αιγυπτίων. Τότε ο
Ισραηλιτικός λαός στην έρημο χόρτασε με το μάννα και ξεδίψασε με το νερό
που ανάβλυσε από τη σκληρή πέτρα• αυτή η πέτρα ήταν ο Χριστός, που
επρόκειτο να γεννηθεί από την κοιλιά σου και να εμφανισθεί σαν νυμφίος
που βγαίνει από νυμφικό θάλαμο. Συ είσαι η ράβδος του Ααρών που έβγαλε
βλαστούς• Συ δόξασες τον Ιησούν του Ναυή που πολεμούσε τους εχθρούς. Συ
είσαι η θυγατέρα του Δαβίδ που αναφέρει ότι είσαι ντυμένη με χρυσά
στολίδια. Συ είσαι το χρυσό κρεβάτι που γύρω του βρίσκονται εξήντα
δυνατοί, όπως αναφέρει ο Σολομών, ψάλλοντας τους ύμνους των θεϊκών
Γραφών. Συ είσαι του προφήτη Ηλία η ανάληψη και η καθαίρεση της νοητής
Ιεζάβελ. Συ είσαι η ευλογία της διπλής μηλωτής του Ελισσαίου με την
οποία χώρισε τα νερά του Ιορδάνη και πέρασε χωρίς να βραχεί και
ρίχνοντας αλάτι στο νερό το έκανε πόσιμο. Συ είσαι η διάσωση του Ιωνά
που βρισκόταν μέσα στα σπλάγχνα του κήτους και η μετάνοια και πλούσια
συγχώρηση των Νινευϊτών.
Συ
είσαι η ερμηνεία των προφητών και η πραγματοποίηση των λόγων τους.
Εσένα ο προφήτης Ιεζεκιήλ ονόμασε «πύλην κεκλεισμένην», δηλαδή κλειστή
πύλη, από την οποία ποτέ κανένας άνθρωπος δεν θα περάσει παρά μόνο ο
Κύριος ο Θεός και θα τη διατηρήσει κλειστή. Εσένα αναφέρει ο
μεγαλοφωνότατος Ησαΐας ότι είσαι η ράβδος του Ιεσσαί από την οποίαν θα
προέλθει το άνθος, δηλαδή ο Χριστός, ο οποίος αφού ξεριζώσει τα φυτά της
κακίας θα φυτεύσει τη γη της θεογνωσίας. Για σένα ο Ιερεμίας προείπε
ότι «Να έρχονται ημέρες, λέει ο Κύριος, και θα συνάψω καινούρια συμφωνία
με τους Ισραηλίτες και τη φυλή του Ιούδα, την οποίαν έκανα με τους
πατέρες τους» αποκαλύπτοντας την παρουσία του Υιού σου με τη γέννησή του
και καλώντας σε προσκύνηση τους ειδωλολατρικούς λαούς που βρίσκονται σ’
όλη τη γη. Εσένα ο Δανιήλ, που ονομάζεται «άνδρας επιθυμιών», ανακήρυξε
όρος μεγάλο, από το οποίο ο Χριστός, ο ακρογωνιαίος λίθος θα κοβόταν
και την εικόνα του πολύμορφου φιδιού θα καταστρέψει και θα διαλύσει.
Εσένα έχοντας προτύπωση οι Τρεις Παίδες στη Βαβυλώνα, επειδή κατάλαβαν
την επιθυμία του Υιού σου πέρασαν μέσα από το καμίνι που έκαιε
υπερβολικά χωρίς να πάθουν καμιά βλαβη και χόρευαν σαν να βρίσκονταν σε
κάποιο δωμάτιο. Εσένα ο προφήτης Αββακούμ ονομάζει όρος Θαιμάν, από το
οποίο εμφανίστηκε βασιλιάς με μεγάλη δύναμη, τον οποίον θα τρέμουν οι
Αιθίοπες και οι κάτοικοι της Μαδιάμ. Εσένα δοξάζω την καθαρή κόρη• εσένα
υμνώ την κεχαριτωμένη• εσένα δοξολογώ που αναδείχθηκες από όλες τις
γενιές νύμφη Θεού• εσένα υμνολογώ που πρόκειται να αναδειχθείς νέος
ουρανός• εσένα προσφέρω ως πολύτιμο θησαυρό στο ναό του Κυρίου• εσένα
δοξάζω ως τη νέα Διαθήκη, στην οποίαν ο Μεσσίας Χριστός, θα καταργήσει
το γράμμα του νόμου και θα καλέσει τους ανθρώπους στη ζωή της Χάριτος με
το Βάπτισμα, θα σταματήσει τις συνήθειες του Μωσαϊκού νόμου και θα
στείλει στους ανθρώπους το Πανάγιον Πνεύμα.
άγιος ταράσιος κων/πόλεως, λόγος στα εισόδια της υπεραγίας θεοτόκου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου