Σάββατο 3 Μαρτίου 2018

Προσευχή στην Παναγία Αγίου Γρηγορίου Παλαμά Από Dogma



προσευχή

Παρθένα Δέσποινα, Θεοτόκε, συ που γέννησες κατά σάρκα το Θεό Λόγω, κάμε δεκτή την εξαγόρευση τω πολλών μου αμαρτιών και φέρε τη μετάνοια μου στο Μονογενή Υιό και Θεό, για να λυπηθεί την ταλαίπωρη ψυχή μου. Δέσποινα Θεοτόκε ελέησε μου την ταπείνωση. Λυπήσου την ασθένεια μου, συ που έχεις μεγάλη παρρησία προς το Γεννηθέντα από σένα.

Μην παραβλέψεις λοιπόν τα δάκρυα της μετάνοιας μου. Μην αποδιώξεις τον πόνο της καρδιάς μου. Αλλά με τις μητρικές σου παρακλήσεις απόσπασε για μένα την ευσπλαχνία του Θεού κι αξίωσε με να ξαναβρώ το αρχαίο προπτωτικό κάλλος. Στον παρόντα βίο συνοδοιπόρησε και σύμπλευσε μαζί μου. Ενίσχυσε με στις αγρυπνίες. Παρηγόρησε με στις θλίψεις. Δώρισε μου τη θεραπεία των ασθενειών. Σώσε με από τις αδικίες. Αθώωσε με από τις συκοφαντίες. Ανάδειξε με ισχυρό απέναντι στους αόρατους εχθρούς μου. Ναι Υπεράγαθε, Δέσποινα Θεοτόκε, υπάκουσε τη δέηση μου. Κατάσβησε τις εναντίον μου επαναστάσεις. Καταπράυνε τον πικρό θυμό μου.

Διαπαιδαγώγησε τη γλώσσα μου, για να λέγω πάντα όσα συμφέρουν στην ψυχή μου. Δίδαξε τα μάτια μου να βλέπουν σωστά την αρετή. Τα χέρια μου να κάνουν το καλό, για να τα ανυψώνω επάξια σε στάση προσευχής.

Καθάρισε το στόμα μου, για να επικαλούμαι το πανάγιο όνομα του Θεού. Άνοιξε τα’ αυτιά μου, για ν’ ακούω, να καταλαβαίνω και να εφαρμόζω τα λόγια των Αγίων Γραφών, που είναι πιο γλυκά κι από το μέλι. Δώσε μου καιρό μετάνοιας κι επιστροφής. Φύλαξε με από τον ξαφνικό θάνατο και παραστάσου κοντά μου κατά το χωρισμό της ψυχής από το σώμα. Απάλλαξε με από τη θέα της σκοτεινής όψης των δαιμόνων. Φέρε με σε οικειότητα με το Θεό και αξίωσε με να βρεθώ στα δεξιά του Θεού ως κληρονόμος των αιώνων κι άφθαρτων αγαθών. Την εξομολόγηση μου απευθύνω, Δέσποινα μου Θεοτόκε σε Σένα, που είσαι το φως των οφθαλμών μου.

Κάμε δεκτή με ευμένεια την προσευχή μου κι απάλλαξε με από κάθε μολυσμό, σαρκός και πνεύματος. Συ που είσαι η μόνη ελπίδα μου μετά το Θεό, αξίωσε με να κοινωνώ χωρίς κατάκριση το πανάγιο και πανάχραντο Σώμα και Αίμα του Υιού και Θεού σου, για να αξιωθώ να συμμετάσχω και στο γλυκύτατο και ουράνιο Δείπνο του παραδείσου.

Διά των δικών σου πρεσβειών, πανύμνητε και υπερένδοξε Δέσποινα, κάμε να σωθεί κάθε ανθρώπινη ύπαρξη, που δοξάζει και ευλογεί τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, την Παναγία και ομοούσιο Αγία Τριάδα και τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων, Αμήν.

Αγίου Γρηγορίου Παλαμά

Απόδοση Βασιλείου Σκιάδα

Πηγή: Ησυχαστήριο Αγίας Τριάδος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου